Nekünk kell kimenni az ügyfélhez, felmérni a meghibásodás jellegét, a javítási folyamatot, majd elindítani a garanciális ügyintézést. Annyira fontos tényező a garancia, hogy nem ajánlunk az ügyfélnek megvásárlásra olyan klímát, ami mögött nem áll ott egy megbízható márkaképviselet, akik majd rugalmasan és gyorsan segítenek a meghibásodás elhárításában.
Léteznek a hazai klímapiacon olyan márkák, amelyek egy jó brand-et képviselnek, de annyira körülményes és bürokratikus a garanciális ügyintézésük, ami már komolytalanná teszi a hírnevüket és így a nem ajánlott kategóriába kerülnek. Miért? A válasz kézenfekvő: a nyári kánikulában senkinek sincsen türelme 3-4 hetet várni egy javításra, és elég rosszul hangzó érv, hogy a nagykertől még nem érkezett meg az alkatrész.
Mivel mi állunk kapcsolatban az ügyféllel, aki nekünk fizetett a munkánkért, nem tehetjük meg azt, hogy probléma esetén tétlenül várjuk, amíg a századik papírt is aláírja valaki egy tizenezer forintos alkatrész beszerzéséhez. Előfordult többször is az elmúlt évek során, hogy saját zsebből megvásároltuk az alkatrészt, mert nem lehetett kivárni az adott cég ügyfélkezelési folyamatának eredményét.
Ennek megelőzésére csak és kizárólag olyan klímát ajánlunk ügyfeleinknek, ahol mi vagyunk biztosak abban, hogy bármilyen meghibásodás esetén hatékony és gyors segítséget tudunk adni. Ma már vannak olyan partneri kapcsolataink, hogy hiba esetén másnapra is tudunk produkálni akár egy komplett kültéri vagy beltéri egységet, amennyiben a szerelés során kiderült, hogy hibás a gyári berendezés.
A márkaképviseletek sajnos nehezen értik meg a szituációt, hogy ha kivittünk az ügyfélhez egy új klímát, akkor ő nem javítgatást akar látni a frissen megvásárolt berendezésen, hanem egy hibátlanul működő klímát, ami teszi a dolgát. Tehát ők nem szét-, majd összeszerelést szeretnének látni, hanem komplett cserét kérnek, mert ők ezért fizetnek. Ezt az ellentmondást kell nekünk feloldani és olyan márkaképviseletektől vásárolni, akik rugalmasan, hatékonyan segítenek elhárítani a felmerülő problémát.
A fentiekhez kapcsolódik, hogy minden évben kerülnek új termékek a piacra és sokszor nagy rizikó bevezetni egy ismeretlen márkát. Előfordult, hogy egy új széria szinte összes beltéri egysége gyári hibás volt, és a nyár kellős közepén rendkívül kellemetlen, amikor leállt klímákhoz kell kimenni sorozatban és javítani.
Nem kockáztatunk, csak és kizárólag olyan berendezéseket forgalmazunk (pontosabban azok lesznek a felmérés utáni árajánlatban), amelyekről tudható, hogy nincsen velük éves összehasonlításban és nagy mennyiség felszerelése után sem probléma, szépen és megbízhatóan működnek, jók a visszajelzések az ügyfelektől!
Ezt a kérdést rendkívül komolyan kezeljük, mivel saját magunknak generálnánk problémákat, ha a pillanatnyi haszon reményében megbízhatatlan és ismeretlen típusokat szerelnénk be az ügyfelekhez.
A klímákra általánosan 3 év teljes körű és plusz 2 év kompresszor garanciát adnak a gyártó cége. A garancia feltétele az évente egyszer elvégzett karbantartás a klímaberendezésen. A kötelező karbantartás célja, hogy a klíma ellenőrzésénél kiderüljön, ha nem üzemszerűen működik a készülék, és az esetleges megelőzéssel egy komoly meghibásodást elkerüljünk a későbbiekben.
Egyes gyártók 5 év teljes körű garanciát adnak a termékeikre az éves karbantartás és regisztráció megléte mellett, ezért fontos, hogy minden a hivatalos mederben intéződjön, s így nem kell tartani egy meghibásodás következményeitől.
A karbantartás másik fukciója az, hogy speciális vegyszerek alkalmazásával megakadályozzuk az egészségre esetleg káros baktériumok, penészspórák megtelepedését a lakás levegőjével közvetlenül érintkező hőcserélő felületén. A klíma karbantartásával jelentősen meghosszabbítható a légkondicionáló élettartama és a tisztításával teljesen kiküszöbölhető az egészségügyi kockázat is, amit kizárólag az elhanyagolt berendezések okozhatnak
A szerelésre általában 5 év garanciát vállalunk, ami azt jelenti, hogy ezen időszak alatt bármilyen meghibásodást, ami nem a klímaberendezés műszaki részét érinti, költségmentesen elhárítunk, legyen ez cseppvíz, konzol, elektromos bekötés, gázszivárgás stb. A szerelési garancia feltétele pontosan ugyanaz, mint a gyártók által előírt gyári garancia esetében, vagyis hogy évente egyszer ellenőriznünk kell a berendezést.
A karbantartás elmaradása esetén az ügyfél nem tudja érvényesíteni sem a klíma garanciáját, sem a szerelési garanciát.
A karbantartásról minden esetben számlát adunk, aminek a másolatát kéri tőlünk a gyári képviselet, amennyiben garanciális javítást kell elintéznünk a berendezésre. Így ezeket a számlákat is érdemes megőrizni a gyári dokumentációval együtt!