Árajánlat
Az árajánlatot már következő nap megkapja e-mailben az ügyfél (kivétel lehet, ha speciális vagy nagyobb berendezésről van szó, amihez több gyártó visszajelzését kell megvárnunk).
Az ajánlatban több márka is szerepel, tekintettel az eltérő márkapreferenciákra és árkategóriákra és elvárásokra a berendezés szolgáltatásaival szemben.
Kizárólag olyan klímákat forgalmazunk és ajánlunk, amiket a saját lakásunkban is nyugodt szívvel felszerelnénk!
Ezek azok a típusok, amikkel eddigi szereléseink, szervizeléseink során kedvező tapasztalataink voltak, hiszen közös érdekünk, hogy nyáron ne a javítgatással töltsük majd az időnket és a vásárló elégedett legyen az ajánlásunkkal.
Nem a legdrágább klíma a legjobb klíma, hanem a személyre szabottan kiválasztott, legmegfelelőbb megoldásra törekszünk minden alkalommal.
Nagyon fontos! Az ajánlatban megadott ártól soha nem térünk el, ha a megbeszéltek szerint történik a kivitelezés. Az ajánlattól csak akkor fogunk eltérni ha az ügyfél másik nyomvonalat kér a felszereléskor és ez jelentősen eltér a megbeszéltekhez képest.
Miért 3 méter egy alapszerelési ár?
Nagyon egyszerű okok miatt, a szerelések 90%-ban megoldhatóak a 3 méteres szerelési hosszal és egyszerűsíteni szeretnénk az ügyfelek számára a várható költségek kalkulálását. Az ennél hosszabb szerelésekre egyedi árat adunk, ami az elvégzett munka/ anyag és egyéb ráfordítások függvényében változik. A felmérés azért is szükséges a klímaszerelés során mert nem csak a technikai, hanem a szubjektív tényezőket is számszerűsítenünk kell, mint a parkolási lehetőségek, épület megközelíthetősége a munka megkezdéséhez. Egy példa: a Váci utcában jóval drágább lesz ugyanaz a szerelés mint pár utcával arrébb, mivel több száz méteren keresztül kézikocsival kell behordani a mázsányi eszközt és klímát a szereléshez. Árképző a falazatok hossza, amit át kell fúrni, sokkal időigényesebb egy 80 centis masszív téglán átmenni, mint egy szabványos 40 centis falazaton, így ezeknek a furatoknak a hossza és száma szintén befolyásolja az árajánlatban elküldött szerelési árat.
Hogyan számoljuk a 3 méter csövezést?
A 3 métert úgy mérjük, hogy a beltéri egység közepétől a kültéri egység szelepeinél végződtetett csőhossz, tehát becsapós ha csak a lakáson belül méri meg valaki és számos alkalommal jegyezte meg ügyfél, hogy ugyan, neki nem lesz ilyen hosszú a csövezés mint az árajánlatban feltüntetett csőhossz. A fal vastagságát is figyelembe kell venni és onnan még 50 centi cső megy a kültérihez, a beltérinek pedig a középső vonala lesz majd a csövezés túlsó vége. Nem szokásom centire mérni az anyagot, de a 4-5 méteres csövezés már nem számít alapszerelésnek és minden ügyfélnek adott a lehetőség, hogy a már levágott vezeték hosszát saját maga is ellenőrizze egy mérőszalaggal ha kételkedik a mi számításunkban. Tizenezer felmérés után már ránézésre tudom, hogy mennyi lesz a pontos méter, de a hosszabb szereléseket lézeres mérőeszközzel szoktuk lemérni egy felmérés alkalmával.
Minden beszerelésünkhöz ingyen adjuk a következő évi karbantartást. Ezzel a gesztussal is erősítjük minden kedves vásárlónkkal a kapcsolatot, illetve szeretnénk nyomatékosítani a klímaberendezés rendszeres karbantartásának fontosságát. A másik része ennek az ajánlatnak, hogy szeretném, ha az ügyfél látná, mi történik karbantartás címén a klímával, amikor ipari eszközökkel, vegyszerekkel történik a tisztítás és nem a Tesco üzletláncban kapható spray-vel fúj kettőt a kolléga és készen is vagyunk.
Számla és kifizetés
Nem tudom Ön hogy van ezzel, de engem kifejezetten bosszant, amikor valamelyik iparostól, autószerelőtől számlát kérek a garancia miatt és egyből jön a válasz „hja, akkor plusz áfa”, mintha ezt amúgy nem kellene kifizetnem és ő szívességből adná az alkatrészt. A garancia érvényesítésének egyetlen eszköze pedig a számla megléte, így nem a szerelő jóindulatára/kegyére vagyunk ráutalva, hogy ugyan legyen már olyan kedves és a nem sikerült szerelést tegye rendbe, kifogások nélkül.
A 27%-os áfa hatására felméréskor gyakran felteszik a kérdést: lehetne számla nélkül? Nem, nem lehet; és azt is elmondom, hogy miért nem érdemes!
A klímákat minden alkalommal számlával adjuk és vesszük a nagykereskedésektől, magyarországi forgalmazóktól és garanciával, tehát ez már meghatározza, hogy nem tudjuk áfa mentesen eladni (az áfa nem lesz a miénk, tovább fizetjük az államnak).
Egyes agglomerációs településeken szinte én érzem kényelmetlenül magam, hogy bizony áfás számlát fogok adni és nem megy "okosban" mint a helyi szerelőknél, de nem akarok egy percig sem ezen a kérdésen gondolkozni. Adunk számlát és kész! Évente felszerelünk 2000db klímát, nem érdemes kockáztatni, így mindenki nyugodtan alszik. Ha csak emiatt választanak másik kivitelező céget, mert bizony előfordulhat, akkor nem egymást kerestük. A fiúknak is szigorúan megtiltottam, hogy felhívjanak a helyszínről " az ügyfél számla nélkül szeretné", tehát ez nem lehet kérdéses.
Minden felszerelt klíma esetében kitöltjük a Telepítési Tanúsítványt, amit a számlával összekapcsolva, fénymásolva a Nemzeti Klímavédelmi Hatóságnak is elküldünk a regisztrációhoz. Így szabályos és törvényes a klímaszerelési munkálat. Minden egyes, a cégünkhöz beérkező klímaberendezés megfelel az energetikai szabványoknak és a törvényi előírás szerint regisztráljuk az eladását a számla kiállításával. Ezért ha azt tapasztalja, hogy nem akarnak egy cégnél számlát és beüzemelési jegyzőkönyvet adni Önnek a klímaszerelés során, akkor biztosra veheti, hogy a klímaberendezés beüzemelése nem a törvényes keretek között zajlik, esetleg a beüzemelő cég nem rendelkezik a megfelelő jogosítványokkal a klímaberendezések szerelésére, szervizelésére.
A garanciális ügyintézés is sérülhet - amennyiben meghibásodik Önnél a berendezés -, ha nem rendelkezik számlával, amivel igazolni tudja a vásárlás és a beszerelés időpontját is.
A beszerelés időpontjának is szerepelnie kell a számlán, mivel a gyártó által mellékelt garanciajegy csak így érvényes, lepecsételt garanciajeggyel és beszerelési számlával együtt!
Az elvégzett szerelés után a helyszínen állítják ki a kollégáim a céges számlát, ezen szerepel a klíma, a szerelés anyagköltsége és a munkadíj. Azért fontos, hogy ezek egy számlán szerepeljenek, mivel garanciális ügyintézés esetén a gyártó első kérdése, hogy mikor volt felszerelve a klíma, mert innen indul a garancia ideje. Ezért nem is érdemes trükközni vele, hogy a szerelésről ne kérjen számlát, mivel a beruházás egészéhez képest ez egy töredék összeg, de el lehet bukni miatta a garanciát.
Gyakori kérdés az előleg: a klíma megrendeléséhez előleget nagyon ritkán szoktam kérni, kizárólag abban az esetben, ha olyan speciális klímát rendel az ügyfél, ami egy eseteges változtatás esetén a nyakamon maradna hosszabb ideig.
A számlát csak az elvégzett munka után kérem kiegyenlíteni, amennyiben elégedett az elvégzett munkálatokkal, készen van, szép a szerelés és működik a klíma, garanciajegy átadva, a klíma használata pedig betanítva az ügyfélnek.
A fizetés egyéni egyeztetés alapján lehet átutalásos is. Az elmúlt 10 év alapján csak pozitívak a tapasztalataim. Még soha nem fordult elő, hogy nem kaptuk volna meg a vételárat, így nyugodtan kérje ezt a lehetőséget cégünktől, ha Önnek kényelmesebb így rendezni a számlát!
Részletfizetés. Én is voltam fiatal pályakezdő és leszek egyszer idős ember. Ezen gondolat mentén, ha valaki nem tudja egyben kifizetni a klímát és a beszerelést, akkor megbeszélhetjük a részletben történő fizetést is. Tudom, hogy nem kis összeg egy ilyen beruházás és bárki lehet abban az élethelyzetben, hogy egyszerre nem tudja megfinanszírozni a klímát és annak beszerelését egyben, de szüksége lehet rá, akár egészségügyi okokból is.
Ilyen esetben a gentleman's agreement is elegendő számomra; nem kérek munkahelyi igazolást és kamatot, megbeszéljük a részleteket és ennyi. Ez a felajánlás az első rossz tapasztalatig működik, de eddig csak becsületes emberekkel találkoztam szerencsére.
Klíma és szerelés számla nélkül?
Megoldható! Mint minden termékre, így a klímákra is igaz, hogy beszerezhető számla és papírok, regisztráció nélkül, a szerelést pedig már gyerekjáték ezután!
Gyakran találkozunk ezzel az igénnyel, akár csak úgy, hogy több helyről kérnek árajánlatot az ügyfelek és lesz aki megsúgja, hogy mehet ez "okosba is".
Régi téma, soha nem is lesz vége, nem lepődöm meg rajta. De most azt is elmondom mit kaphat egy ilyen ajánlat mellé a vásárló. Érdemes tudni, hogy a fekete klíma sem lesz nulla áfás, nem ennek a felét szokás lecsípni az arra szakosodott cégeknél, tehát ez kb 10% spórolás, mehet mellé a szerelés áfájának egy része és így egy komplett szerelés ami került volna tokkal vonóval, garjeggyel, regisztrációval, számlásan mondjuk brt. 200.000Ft-ba elérhető 180.000-ért, ennyit sprórolt ott hirtelen, abban a pillanatban az ügyfél! A komoly probléma majd akkor keződik, amikor BÁRMILYEN meghibásodás bekövetkezik a klímánál, ugyanis a garancia csak addig garancia, amíg a szerelő kiért a kapunkon kívülre, onnantól ez már csak egy nyűg a számára és kellemetlenség. Éppen ezért a rutinos "fusiszerelő" évente cseréli a számát, hogy ne legyen zaklatható, elérhető, számon kérhető. Személyesen ismerek ilyen " vállalkozókat", ugyanabban a munkásruhában, kopott kis dobozos autókkal járnak, soha nem adnak számlát és soha nem lesz egy normálisan működő cégük, minek is lenne.
Az a javítás amit garanciában kellene elvégezni bizony piaci áron történik majd és ebben a percben máris ugrott a "megtakarítás" az elején, sőt, innen kezd lassan mínuszba csúszni a vásárlás, ugyanis minden cégnél a saját vásárlók kiszolgálása a cél, mindenki más csak utána következik ha javítani, karbantartani, gázzal tölteni kell a berendezést! Így lesz az olcsó vásárlásból egy folyamatos probléma forrás, ahol vándorcirkusz szerelők jönnek és mennek, toldozgatnak foldozgatnak, ez az örök korforgás ami minden évben megismétlődik.
A minőségi munkának, szakértelemnek, anyagoknak ára van, ezt az árat vagy kifizetjük előbb vagy utóbb majd a sokszorosát fogjuk, nincsenek csodák és ingyen ebéd.