Amikor egy ügyfél felkeresi cégünket az alábbi szempontokat mérlegeljük az ajánlat elkészítése előtt.
Távolság.
A munkavégzés helye még olyan távolságra legyen a cégünktől, ahol garantálni tudjuk a megfelelő szervizszolgáltatást, javítást és karbantartás a későbbiekben is.
Ez egy annyira fontos szempont, ami még a munkában hézagosabb szezonon kívüli időszakban is elsőbbséget élvez, vagyis csak ott fogunk dolgozni ahol később majd szervizelni sem okoz problémát. Egy klímaszerelés nem áll meg felszerelésnél, többnyire hosszú évekig felügyeljük az általunk szerelt berendezéseket, hiszen mi leszünk a család „klímása”, aki jön és segít, amikor szükség van a munkánkra. Csak ott vállalunk el egy szerelési munkát ahol később is problémamentesen és optimális határidővel tudunk szervízszolgáltatást nyújtani. Nem tehetjük meg azt, hogy “elengedjük egy munka kezét”, mert az ügyfeleink megbízták cégünket a munkával és a bizalomnak kölcsönösen meg kell maradnia a későbbiekben is.
Nagyra értékelem a vidéki cégek munkavégzését, de reggel elnézve az autópályán sokszor több száz kilométerről érkező klímás cégek autóit mindig eltöprengek rajta, hogyan tudják megoldani az általuk felszerelt klímák garanciális ügyintézését, javítását, karbantartását ekkora távolságból logisztikázva. Amikor tudom, hogy nyáron akár a cégünktől látótávolságban lévő épületekben szerelést elvállalni sem tudunk, annyira sűrű a munkarendünk és minden nap erőn felül kell teljesíteni, nemhogy elugrunk 100 kilométerre meghúzni két csavart vagy átszerelni egy cseppvízcsövet.
Mindig a közelben dolgozó, bejáratott cég a jó klímás cég, aki számlával, megbízhatóan teszi a dolgát, készülékhiba vagy karbantartás esetén pedig rugalmasak, viszont ezek a feladatok az ország másik feléből megoldhatatlanok.
Helyismeret.
Az ügyféllel történő kapcsolatfelvétel első mozzanata, hogy a telepítés címéről tájékozódjuk, mivel akár utcaszinten fontos változások lehetnek az engedélyezésben, a klíma elhelyezhetőségében, a munka alatti parkolásban. Klímát csak abban az esetben telepítünk be egy lakásba vagy szerelünk fel egy házra, ha teljesen biztosak vagyunk benne, hogy nem ütközik építésügyi előírásba és nem bírságolják meg amiatt később az ügyfelet, a klíma leszereltetésével párhuzamosan.
További fontos műszaki szempont a kondenzvíz elvezethetősége, ami nem folyhat az utcán sétálók nyakába és a berendezés zaja se legyen zavaró a szomszédságnak, így megelőzve számos későbbi kellemetlenséget.
Szerelhetőség.
Műemlék épületek, védett épületek, udvarok, műemléki környezet, védett utcafront, strukturált homlokzat, dísztégla burkolat, oszlopok. Ezek mind olyan építészeti elemek, amire nem szerelünk fel klímaberendezést, még az ügyfél kérésére sem, mivel mi magunk is felelősek vagyunk a városunk építészeti örökségéért. Éppen ezért fájó látni, amikor századfordulós épületek homlokzatát elcsúfítják a felszerelt klímák a pillanatnyi haszonszerzés és a rövidtávú gondolkodás ékes bizonyítékaként.
A legtöbb házban, még műemlékek esetében is találni olyan eldugott sarkokat ahová engedélyeztetés, esetleg hatósági szemle alapján felszereltethető a klímaberendezés, az építészeti környezet rombolása nélkül. Tehát érdemes körültekintően tájékozódni és elfogadni, hogy ilyen esetekben a drágább megoldás lesz a tartósabb, esztétikusabb.
Ismert és magyar garanciával rendelkező klímaberendezések, hazai képviselettel.
Minden évben tucatnyi cég keres meg minket új gyártók termékeivel, de nagyon ritka, hogy eltérjünk a már bevált kínálattól és kipróbált modellektől. Egyszerűen túlságosan nagy a rizikója felszerelni olyan klímát, ami ugyan üzletileg kecsegtető, de mégis komoly problémát okozhat egy sorozatos meghibásodással, rossz szériával. 17 éve már, hogy klímaszereléssel foglalkozunk és gyakran azt gondolom, hogy amit eddig nem láttunk az már nem is fordulhat elő, tehát nem most kezdünk el egy új márkával és az ügyfelek bizalmával kísérletezni. Csak és kizárólag olyan modelleket értékesítünk, amiről az évek alatt bebizonyosodott, hogy megbízható és ajánlható klímaberendezések, megfelelő garanciális héttérrel, magyarországi garanciával.
Miért fontos a magyarországi garancia?
Azért mert nem létezik másfajta. A hazai képviseletek csak és kizárólag azokhoz a klímákhoz biztosítanak alkatrészt, ami a gyári szám alapján a márkaképviselettől került értékesítésre, legális forrásokon keresztül, számlával és klímavédelmi hatóságnál beregisztrálva, tehát törvényesen.
Amit megvásárolnak egy vidéki webshoptól, kisvállalkozótól, számla nélkül felszerelve és román- bulgár- török papírokkal az nem lesz ilyen, nem lesz rá garancia csak legfeljebb egy telefonszám, amit vagy felvesznek vagy nem. Inkább a nem a jellemző. Nagyon sok embert, főleg időseket becsapnak a vándorklímások, akik jellemzően csak ebben az időszakban jutnak munkához és rásóznak minden kacatot a tájékozatlan ügyfelekre!
Összefoglalva: ismert márka legyen a klíma, hazai garanciával és jótállással beszerelve és minden alkalommal ragaszkodjunk a számlához, mert csak így van élő szerződésünk a termékre.
Munkáinkra és az általunk szerelt mono klímákra is 5 év teljes körű garanciát adunk, évente egyszer elvégzett és bejegyzett karbantartás mellett. Így nyugodtan használhatja klímaberendezését, folyamatosan elvégezzük a szükséges munkálatokat, hogy hosszú ideig lássa hasznát a befektetésének.
Szabványos klímaszerelési anyagok használata.
Sajnos gyakran látni a piacon olcsó és nem szabványos anyagokkal dolgozó cégeket, leértékelt villamos kábelekkel és alumínium vagy műanyag csövekkel dolgozó klímaszerelőket. Talán nem is kell erről többet elmondani, ez egy valós jelenség és csak a cég neve, a vállalkozó személye a garancia arra, hogy megbízhatnak a munka minőségében és a felhasznált anyagok valóban első osztályúak lesznek.