facebook  instagram  linkedin twitter googleplus
phone visszahívást kérek »     ajánlat ingyenes ajánlat »

Klímát a webáruházból?

A neten már minden megvásárolható a különböző webáruházakból, akár jelentősen olcsóbban, mint a tipusra szakosodott cégektől, hiszen itt nem kell bemutatótermet, szakértő eladót, kereskedőt megfizetni, csak kitolni a raktár sarkából az árut és elszállítani a vevőkhöz. 

 

A vevő első pillantban akár még jól is érezheti magát az 5-10%-kal olcsóbban megvásárolt klíma tulajdonosaként, csak éppen más műszaki eszközökkel szemben a klímatizálás árának csak az egyik összetevője a klímaberendezés költsége, amihez még járul a szerelési ár és a legfontosabbak, a garancia és a későbbiekben történő szervizelés. Nem láttam még példát rá, hogy bármelyik beszerelő cég is elvégezze egy ügyfél által beszerzett klíma garanciális ügyintézését, javítását. Mivel éppen elég probléma van a saját és jól bejáratott márkáknál is a garancia érvényesítésével, így ezt csak jelentős felárral vagy hosszas utánjárással tudja érvényesíteni majd az ügyfél. Mivel nincsen közvetlen kapcsolat a klímát csak weboldalon értékesítő céggel és nincsen személyes kontaktus sem, így bármilyen reklamáció, meghibásodás esetén egy komolyabb procedúra veszi kezdetét, amivel a kezdeti árelőny már pillanatok alatt elvész és átveszi a helyét egy olyan ügyintézés, amiben az ügyfél maximálisan kiszolgáltatott az adott cég ügyfélkezelési szokásainak és reklamációs ügyintézésének.

 

A klímák piacát rendszeresen felkavarja, amikor egy kereskedő cég elkezdi bekerülési áron eladni a klímákat és ezzel egy adott márkát képes teljesen ellehetetleníteni hosszabb távon. Mi az oka ennek? Mint minden vállalkozás, így a klímás cégek is, csak akkor tudnak életben maradni és fejlődni, ha  a tevékenységükkel bevételt termelnek, ebből kapnak fizetést a dolgozók (akik cserébe nem mennek el külföldre, mint már annyian a szakmából), vásárolják az eszközeiket és fejlesztik a humán tőkét. Amikor egy klímamárkát minden haszon nélkül kezdenek forgalmazni a piacon, a vevők maximálisan elégedettek lehetnek, hiszen kevesebb pénzért jutnak egy eszközhöz, olcsóbb lesz a beruházás. A hosszabb távú hatás nem azonnal jelentkezik, sokszor csak évek múlva, ilyenkor pedig azt fogják tapasztalni, hogy az általuk beszerzett klímához nem találnak szerelőt, aki megjavítaná egy meghibásodás alkalmával. Mivel a hazai  forgalmazású klímák jelentős részének nincsen márkaszervize - vagy ha van, akkor rendszerint pár embert alkalmaznak erre a feladatra -, így a beszerelő cégek szakembereire bízzák a javítások elvégzését. Ez egy bejáratott brand esetén nem is okoz problémát, mindig lesznek szakemberek - több cégnél is -, akik járatosak a típusban, megvannak a szervizes kapcsolatok és gyorsan, hatékonyan működik a szervizelés. Az a klímamárka amelyik kiesik ebből a körből, szerelői bázis nélkül marad; eltávolodnak tőle a beszerelő cégek, mivel nem termel profitot számukra a forgalmazás és a javítás, egy idő után pedig a szerviz rutin is eltünik, ahogyan az új tipusok cserélődnek. Nyáron tucatszám érkeznek ügyfélmegkeresések, hogy a meghibásodott klímára képtelen szerelőt találni, a márka nevének kiejtésekor nemleges választ kapnak a sokadik szerelőtől is. 

 

Érdemes tudni, hogy a meghibásodásokért 95%-ban a klímaberendezések a felelősek és csak 5% a szerelési hiba. A beszerelő cég a diagnosztika után azt fogja mondani az ügyfélnek, hogy sajnáljuk, de keresse meg azt a céget, ahonnan a berendezést vásárolta és javítsák meg Önnek vagy intézzék a hozzá szükséges alkatrész beszerzését. Innen indul a mókuskerék, amikor telnek a hetek, kijön a rendszerint leterhelt szakszerviz (már amikor van ilyen szerelője a webáruháznak) és jobb esetben megkezdi a javítást.

 

A klímával foglalkozó cégek nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy napok, hetek teljenek el az ügyintézéssel minden reagálás nélkül, mivel a törvényi kötelezettségeken kívül személyesen is érdekeltek abban, hogy megmaradjon a jó ügyfélkapcsolat, hiszen rendszeresen járnak az ügyfélhez karbantartani a klímát, szerelni új berendezést. Ez nem csak egy egyszeri üzlet a részükről - jobb esetben persze. A „bejáratott klímás” egy kicsit családtag is egyben, hiszen általában már ajánlás alapján kerül az ügyfélhez, az ő családtagjaihoz, kollégáihoz, így az ügyfélkapcsolat messze túlmutat az eladó-vevő szerepkörén, ami megmutatkozik a későbbi ügyintézés során is gyorsaságban és segítőkészségben egyaránt. Ez egy olyan bizalmi állapot, amikor az ügyfél tudja, hogy kit enged be a lakásába és milyen munkát végeznek majd el a pénzéért, illetve a későbbiekben is számíthat a cég problémamegoldó képességére; nem engedik el a kezét a vásárlás után, mint ahogy az egy arcnélküli webes áruház esetében történik, ahol a kiszállítás során csak egy futár lerakja az árut és kész. Előfordult számos esetben, hogy a meghibásodott alkatrészt zsebből kifizettük csak azért, hogy a kánikulában ne tegyük ki az ügyfelünket hetekig tartó várakozásnak, amíg elbírálják a garancia jogosságát a márkaképviselet nem éppen rugalmas ügyintézői és elvégeztük a javítást ingyenesen.

 

Ennek a szép történetnek egy másik eleme, amikor a neten megvárásolt klímával a kezükben kilincselnek a új tulajdonosok, hogy találjanak egy beszerelő céget, aki rendelkezik regisztrációval és hajlandó lesz beszerelni a klímájukat a legnagyobb kánikulában. Ismerem a budapesti beszerelő cégek vezetőinek többségét, így pontosan tudom, hogy mennyire reménytelenül keresgélnek ezek az ügyfelek, mivel mondjuk ki nyíltan, ha nem érdekelt egy cég anyagilag egy munka elvégzésében, akkor nem fogja felszerelni a haszon nélkül beszerzett klímát és sokszor már csak a tendencia megelőzése végett sem végez el ilyen szerelést. Ügyfél elmondása alapján tudok esetről, amikor felhívott harminc beszerelő céget és sehol sem vállalták el a munkát. Ki marad ilyenkor? Az „alkalmi klímaszerelők”, akik sem számlát, sem garanciát nem adnak a munkájukhoz és nem rendelkeznek a jogszabályban rögzített jogosítványokkal sem.

 

A jó munkának, a minőségi munkának van egy ára, ezt ki kell fizetni és cserébe egy szolgáltatást kap az ügyfél, ami hosszú távú befektetés mindkét fél részéről. Ezt a költséget ki lehet ugyan kerülni, de a későbbiekben akár sokszorosan kifizetődik a gyakorlati tapsztalatok szerint.

 

 

 

 Olcsó klímák olcsón szerelve?

 

Gyakran hallom érdeklődőktől, hogy olyan klímát keresnek ami „csak arra a pár hétre kell”, ritkán fogják használni, nem kell márkás készülék. Ez egy teljesen érthető igény, de mégsem fogjuk tudni kiszolgálni, mivel nekünk fontosabb a megbízható és jó garanciális háttérrel rendelkező klímaberendezések értékesítése, semmint kockáztatni egy ismeretlen készülékkel csak azért, hogy lefedjünk egy piaci szegmenst vele. Mivel a klíma eladása nem áll meg a felszerelésnél, hanem komoly garanciális vállalásokat is adunk mellé, ezt kizárólag olyan tipusokkal vállalhatjuk, amelyek esetében nem a javítgatásukkal fogjuk eltölteni az időnket. Emiatt csak stabil márkákkal foglalkozunk.

 

Minden szezon elején, az első meleg beköszöntével tucatjával érkeznek az olyan telefonhívások, hogy tavaly szerelték fel a klímát az azóta elérhetetlen szerelők, a klíma pedig nem fúj hideget, csak a meleget keringteti... Segítsünk valahogyan! A kérdésre, hogy mi a készülék típusa, rendszerint egy ismeretlen márka neve hangzik el. 

 

A webáruházak kínálatában rendszeresen megjelennek új és új klímamárkák, dömping áron. Sajnos a legtöbb vásárló nincsen tisztában vele, hogy az adott termék igazából milyen műszaki paraméterekkel, szervizháttérrel rendelkezik. Csodák azonban ezen a téren sincsenek, a tartalom többnyire tökéletesen fedi a készülék eladási árát.


Rendszeresen „németes" hangzású neveket adnak olyan készülékeknek, amelyeket gyenge minőségű kompresszorokból, alkatrészekből állítanak össze. Sőt, lehet találkozni olyan típusokkal is, amikor klímagyártással nem is foglalkozó, de amúgy jó nevű cégnek a nevét lehet olvasni a berendezés matricáján.

 

Jellemzője ezeknek a klímáknak a műszaki paraméterek rövid távon bekövetkező jelentős romlása, úgymint a zajszint és teljesítmény, illetve egy apróságnak tűnő, de nagyon bosszantó jelenség. Ez nem más, mint az, hogy az olcsóbb klímák beltéri egysége közel sem annyira UV-álló műanyagból készül, mint a márkás termékeké, ezért egy szépen megsárgult beltérit nézegethet az ügyfél a nappalija közepén akár már egy 5-6 éves klíma esetében is.

 

Nem véletlen, hogy a klímaszerelők, ha még el is vállalják az ilyen készülék beüzemelését, azt csakis garancia nélkül teszik. Ennek az is az oka, hogy ezek a dömping áras ismeretlen nevű készülékek párszázas, -ezres darabszámban felbukkannak, majd gyorsan el is tűnnek a piacról.

 

A tapasztalatunk az, hogy ezekhez a klímákhoz semmiféle alkatrészt, szűrőt, távkapcsolót nem lehet beszerezni akár már következő évben sem. Az esetleg már gyárilag hibás működésnél a garancia kizárólag úgy érvényesíthető, hogy a teljes készüléket le kell szereltetni, bevinni az áruházba, amit valamennyi idő után kicserélnek egy másikra, és azt otthon újra fel kell szereltetni. A munkálatok költsége pedig a vásárlót terheli ebben az esetben! A gyakran olcsónak tűnő klímából így lesz a világ legdrágább készüléke, és itt még nem is beszéltünk egy minőségi szerkezetnél elvárható 15-20 éves élettartamról, energiafogyasztásról, zajszintről sem.

 

Mivel minden piaci szegmenst igyekszünk mi is lefedni, így folyamatosan frissítjük kínálatunkat. Ha lenne bármilyen ráció ezeknek a klímáknak a forgalmazásában, ha tudnánk, hogy nyugodtan ajánlható az ügyfeleknek, akkor biztosan forgalmaznánk mi magunk is, vagy a többi klímaszerelő cég.


Tehát ha egy klíma kizárólag egy multinál kapható, akkor gyaníthatjuk, hogy annek bizony oka van, miért nem tartja a kínálatában a többi kereskedő is. A válasz általában a szervizháttér és az alkatrész körében keresendő, illetve a rizikóban, amit egy ismeretlen márka műszaki háttere jelent.


Gyakorlati tapasztalat, hogy míg a márkás, jó nevű klímák gond nélkül működnek 15-20 évig, addig az ismeretlen gyártók klímáinál az 5-8 év már szép teljesítménynek mondható.

 

Nagy vízválasztó volt ezeknél a klímaberendezéseknél az inverteres technológia megjelenése. Ez olyan műszaki felkészültséget, megbízhatóságot kívánt a gyártásban, amit már nem tudnak a névtelen márkák produkálni. Emiatt aztán rengeteg olyan klíma volt kapható a piacon, amelyek már új korukban rosszul működtek, vagy cserélni kellett őket néhány évesen.

 

 

Mindig vásároljon minőségi készüléket, megbízható helyről, számlával és garanciával!

 

Klímaszerelés, klímakarbantartás Budapesten, garanciával és referenciákkal: www.budaklima.hu

  twitter